על "דברים טובים"

ברוכים הבאים לבלוג "דברים טובים", תמצאו פה המלצות לכל מיני דברים שיכולים לעשות את החיים טובים יותר לכולנו. נשמח לשמוע תגובות וכן לשתף את הקוראים בתוכן מעניין שיש לכם, כל עוד הוא עומד במבחן הרלוונטיות, כלומר סיקור של משהו שיכול לתרום לאיכות החיים של קוראי הבלוג.

תודה וקריאה מהנה!

חדש!!! בלוג "חמים וטעים", בלוג
מתכונים בריאים, אתם מוזמנים להציץ, להגיב ולעוץ עצות. הבלוג עדיין בתחילת הדרך אז עימכם הסליחה על דלות החומר ועל השינויים התכופים במבנהו. נשמח לקבל מאמרים על תזונה נכונה ומתכונים בליווי תמונות מעוררות תיאבון.

צור קשר

יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

ארוחת בוקר חורפית

באמצע השבוע, לפני שיוצאים לעבודה, אין ממש זמן להשקיע בארוחת בוקר. מצד שני, חורף עכשיו וחשוב לאכול משהו חם ומזין בכדי להתחיל את היום עם אנרגיה.


מה שאני עושה זו דייסת שיבולת שועל. תוך חמש דקות לכל היותר יש לי ארוחת בוקר טעימה ומאוד מזינה. פעם בשבוע אני עובד דיקור בבית ספר מזרח מערב לרפואה סינית, וגם שם המליצו על דייסת שיבולת שועל בבוקר כארוחה שמתאימה במיוחד לחודשי החורף.


מרכיבים
מרכיבים לדייסה

שיבולת שועלת דקה (אפשר גסה, פשוט דורשת יותר זמן בישול)

קמצוץ קינמון

סוכר חום

אגוזי מלך

צימוקים

מעט חלב (לא חובה)

אני לא נותן כמויות כי זה לפי העין ולפי תחושת הרעב, גם כמות די קטנה משביעה אם כי עד ארוחת הצהריים אני עוד מספיק לאכול פרי או שניים.

הוראות הכנה

שמים הכל חוץ מהחלב בפינג'ן או סיר קטן, מוסיפים מים שיכסו את המרכיבים וקצת יותר.

מבשלים על להבה נמוכה עד בינונית במשך כמה דקות עד שמסמיך.

מוסיפים מעט חלב אם רוצים, מוסיף למרקם ולטעם אך גם עושה את הדייסה כבדה יותר.

מוזגים לקערה ואוכלים.



קליניקת הסטודנטים במזרח מערב, במסגרתה אני עובר דיקור, היא הזדמנות מצויינת עבורי להיחשף לעולם הרפואה הסינית. אני שומע את המטפלות שלי מתייעצות ביניהן, מדברות על הדופק שמתגלגל, על החוסר באדמה או באש, ועל הצורך לחזק את יסוד הברזל ואת יאנג. רפואה סינית כפי שאני לומד לראות עתה, מבוססת כולה על איזון בין אלמנטים ועל התמודדות נכונה עם עונות השנה ומצבים שונים בחיינו.

למידע נוסף על רפואה סינית, תזונה נכונה על פי הרפואה הסינית ומידע על צ'י קונג ראו אתר דרך הכוונה, אתר מעולה מלא במידע חשוב ומעניין.

על פי הרפואה הסינית החורף הוא עונה של התכנסות פנימה, זוהי עונה של הסתגרות ואגירה של כוחות לקראת האביב והקיץ. אנחנו אמורים לישון יותר שעות, ללבוש בגדים יותר חמים וצמודים בכדי לשמר את האנרגיה, להימנע מהזעה ולשנות את התזונה שלנו.

הרפואה הסינית ממליצה על תבשילים מבושלים בחורף, שימוש ביותר מלח (רצוי מאיכות טובה כמו מלח ים אטלנטי) וביותר שמן (רצוי מכבישה קרה).

רצוי שנכניס לגופנו הרבה דגנים מלאים, ירקות, בעיקר ירקות שורש, אגוזים קלויים קלות, פירות יבשים או מבושלים, קטניות בכמות קטנה אך בכל ארוחה, ותבלינים מחממים. התבלינים שנחשבים מחממים על פי הסינים הם ג'ינג'ר יבש וטרי, הל, קינמון, ציפורן, אגוז מוסקט, פלפל אנגלי ושחור ועלי דפנה.

כמובן שלכל אחד מאיתנו מתאימה תזונה שונה במעט, ועליו לפעול בהתאם לאינטואיציה האישית שלו או שלה ובהתאם להוראות מטפל, אני פה רק בכדי לתת סקירות כלליות ולדווח מגוף ראשון על חיי.

שיהיה לכולנו חורף חם ושנשמור על האנרגיות שלנו לבאות.

תגובה 1:

  1. תודה על האינפורמציה , בהחלט היה מחכים

    השבמחק