על "דברים טובים"

ברוכים הבאים לבלוג "דברים טובים", תמצאו פה המלצות לכל מיני דברים שיכולים לעשות את החיים טובים יותר לכולנו. נשמח לשמוע תגובות וכן לשתף את הקוראים בתוכן מעניין שיש לכם, כל עוד הוא עומד במבחן הרלוונטיות, כלומר סיקור של משהו שיכול לתרום לאיכות החיים של קוראי הבלוג.

תודה וקריאה מהנה!

חדש!!! בלוג "חמים וטעים", בלוג
מתכונים בריאים, אתם מוזמנים להציץ, להגיב ולעוץ עצות. הבלוג עדיין בתחילת הדרך אז עימכם הסליחה על דלות החומר ועל השינויים התכופים במבנהו. נשמח לקבל מאמרים על תזונה נכונה ומתכונים בליווי תמונות מעוררות תיאבון.

צור קשר

יום שבת, 19 בספטמבר 2009

שנה טובה וסתיו נפלא

אז ככה, הגענו לראש השנה, צלחנו את ארוחת החג ללא הפרזה בכמויות האוכל, ועכשיו ניתן להנות מהמתנה הגדולה של החג, סוף שבוע ארוך, אוי כמה זה נפלא.




אריזות השי חולקו, ועתה הגיע זמן הסיכומים, המתכונים והתמונות...






אריזת השי שלנו כללה השנה סבון מוצק בניחוח לימון ורוזמרין, מרמלדה של אגסים ווניל, קונפיטורה של תפוחי-עץ ולואיזה, וגרנולה עשירה, כל אלה כמובן מעשה ידינו להתפאר. חשתי גאווה לראות כיצד בראנו יש מאין מתנה נפלאה לחג, מלאת מחשבה ומקוריות, אהבה ויצירתיות, בדיוק שילוב התכונות הרצוי בבואך להעניק מתנה לאהוביך. כולי תקווה שמתנה צנועה זו הבאה מן הלב תיתן טעם לתחילתה של השנה ותקוותי שאף תצבע בגווניה את השנה כולה.




ונתחיל בסבון. כל מי ששמע כי עשינו סבון התמלא פליאה ושאל הכיצד, האין זה מסובך למדי? והתשובה, חד משמעית, לא ממש. מלחיץ מעט כן, משום שהחומר הקושר בין מרכיבי הסבון השונים וממצק אותו הוא סודה קאוסטיק, חומר בעל מוניטין גרוע מאוד, אשר הוראות האזהרה לעבודה עמו נדמות כמו הוראות אזהרה לאלו העוסקים בביקוע האטום. ועם זאת, לא קרה דבר. התגובה של הסודה עם המים, שהיתה עלולה להיות הרת אסון, היתה מינורית, וכל תהליך הכנת הסבון, שנטען כי יקח כארבע שעות, הסתיים בקצת פחות משעתיים.





כפי שניתן לראות בתמונה, את אזהרות הבטיחות לקחתי מאוד ברצינות, ובנוסף לבשתי בגדים ארוכים וגרבתי גרביים.






את המתכונים, רשימת הציוד והוראות הבטיחות ניתן למצוא באתר המעולה של גידי גלבוע, שאף מוכר את סבוניו שנראים מיוחדים ומפנקים מאוד - http://www.gilboasoap.co.il/




אנחנו הכנו את המתכון לסבון טבעי קלאסי:



מתכון לסבון טבעי קלאסי (http://www.gilboasoap.co.il/index.php/to-learn-on-recipes-of-soaps)
שמנים נוזליים:350 גרם שמן זית
שמנים מוצקים:350 גרם שמן דקל, 300 גרם שמן קוקוס
מים:380 גרם מים מזוקקים קרים מהמקרר
סודה קאוסטית:144 גרם סודה קאוסטית
טמפרטורת איחוד מים ושמנים – 38 מעלות זמן בחישה צפוי – 70 עד 80 דקות
הערה – סבון זה נחשב לבעל יחסים אידיאליים בין שמנים אולטימטיביים: 35% שמן זית + 35% שמן דקל + 30% שמן קוקוס.





למתכון זה הוספנו כ- 8 גרם שמן נדיף של לימון ו- 8 גרם שמן נדיף רוזמרין.



והתוצאה? ריחנית ומפנקת...


בפוסט הבא, מתכון מעולה לקונפיטורה טעימה ומרעננת ולמרמלדה מתוקה ומלאת שמחת חיים...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה