על "דברים טובים"

ברוכים הבאים לבלוג "דברים טובים", תמצאו פה המלצות לכל מיני דברים שיכולים לעשות את החיים טובים יותר לכולנו. נשמח לשמוע תגובות וכן לשתף את הקוראים בתוכן מעניין שיש לכם, כל עוד הוא עומד במבחן הרלוונטיות, כלומר סיקור של משהו שיכול לתרום לאיכות החיים של קוראי הבלוג.

תודה וקריאה מהנה!

חדש!!! בלוג "חמים וטעים", בלוג
מתכונים בריאים, אתם מוזמנים להציץ, להגיב ולעוץ עצות. הבלוג עדיין בתחילת הדרך אז עימכם הסליחה על דלות החומר ועל השינויים התכופים במבנהו. נשמח לקבל מאמרים על תזונה נכונה ומתכונים בליווי תמונות מעוררות תיאבון.

צור קשר

יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

שבת בבוקר יום יפה

אפור וקר הבוקר, הרעם מתגלגל לו והגשם יורד ומשקה את הצמחים ואת האנשים. נחמד להיזכר בבוקר שבת, שטוף שמש ומלא הבטחות. את הבוקר בילינו על הגג בין העציצים, צפינו בלהקת ציפורים נודדות ושתינו קפה עם עוגיות גרנולה לצידו.

ואז רעיון. אולי נלך למשתלה, הרי יש אחת בחולון, וביום יפה כל כך זה לא כל כך רחוק. אז צעדנו למשתלה וקנינו לנו שתילים ואדניות וזרעים ואפילו שק אדמה עם ריח נפלא.

הטבע יכול לספק כל כך הרבה שמחה. פרח יפה או ציפור שיר יכולים לרומם את הרוח לגבהים שקשה להעלות על הדעת וכל מה שצריך בשביל זה הן זוג עיניים ומודעות לכך שהטבע נמצא סביב לנו בכל מקום, אפילו בתוך הכרך הסואן, שהרי גם טבע עירוני הוא טבע. נראה לעיתים שהאדם המערבי חושש מהטבע ומנסה להוציא אותו כמעט לחלוטין מאזור המחייה שלו, למעט במקומות מוגדרים מאוד ובגבולות צרים, כמו העצים ברחוב שעומדים בתוך ריבוע קטן של אדמה בתוך ים הבטון. רציתי לחלוק איתכם בכמה אושר ומתנות מאמא אדמה נתקלנו בבוקר אחד יפה של סתיו בתחילת דצמבר על גבול יפו חולון.

ראינו באותו בוקר בולבול צהוב שת, נחליאלי לבן, סיקסק ועורבני שחור כיפה. היו בטוח גם כמה ששכחתי והיתה גם להקת ציפורים שלא הצלחתי לזהות. רציתי לצלם ולהעלות את התמונות אבל צילום ציפורים מצריך מצלמה טובה ואילו המצלמה שלי היא מצלמת כיס דיגיטלית קטנה ואלגנטית, אך בהחלט לא מספקת למשימה הזו. לכן אסתפק בתצלום של אותה ציפור שלא הצלחתי לזהות ואולי מישהו יוכל לעזור ולהגיד לי מיהן האורחות שבאו להנות מפרי העצים שסביב ביתנו:

ומספר תמונות שצילמתי על גגנו הנחמד...
גרניום ורוד

גרניום אדום

כובע הנזיר

אפונה ירוקה

והשלל שהבאנו מהמשתלה...

3 תגובות:

  1. הי רון.פשוט ויפה.ריח של שבת ילדות.שיהיו עוד מבורכות שכאלה,הדס.

    השבמחק
  2. הי רון, איזה כיף זה להסתכל על העולם ככה!
    חיבוק

    השבמחק
  3. כמו ים של בטון, כך גם ים של אנשים שלא זורקים מבט שני למה שאתה רואה. כמו עץ בתוך ריבוע קטן של אדמה- ככה אתה. וגם אם זה כך- ילד טבע בתוך סבך של גורד שחקים- כמו העץ אתה מחייה את האויר שמסביבך ומאפשר לסובבים אותך לשאוף מלוא ראות נקיות אל קרבם
    המשך שלוותך נאמנה
    מפרגנת! :)

    השבמחק